ЕКА представило інструменти підтримки експортерів на конференції «Фінанси для бізнесу під час війни 2.0»   

11 червня голова правління Експортно-кредитного агентства Руслан Гашев взяв участь у панельній дискусії “Кредитування бізнесу під час війни”, присвяченій інструментам фінансування бізнесу в умовах війни. Захід, організований European Business Association, Global Business for Ukraine та НАБУ, зібрав представників міжнародних фінансових інституцій, урядових структур і провідних українських банків.

У своєму виступі Руслан Гашев акцентував на ролі ЕКА як інструменту, що забезпечує доступність фінансування для експортерів у складних умовах:

«Ми допомагаємо тим клієнтам, які мають проблему з забезпеченням. Доступність фінансування — це не лише про вартість, а й про саму можливість його отримати. І саме цю прогалину ми закриваємо», — зазначив він.

З початку повномасштабного вторгнення агентство забезпечило підтримку експорту на понад 24,5 млрд грн при незмінному статутному капіталі. За словами Гашева:

«Ефективність використання кожної гривні капіталу ЕКА — це понад 9,5 грн експортної виручки, яка могла б не з’явитися без нашої підтримки».

Також Руслан Гашев розповів про нові продукти, включно зі страхуванням інвестиційних кредитів та інвестицій від воєнних ризиків:

«Ми першими в світі почали страхувати не лише статутний капітал, а й втрату власного капіталу інвестора в умовах війни. Це інструмент, розроблений спільно з Європейською бізнес-асоціацією та японським агентством NEXI».

На завершення він підкреслив необхідність масштабування:

«Сьогодні в одному банку у нас портфель проєктів на понад мільярд гривень. Нашого капіталу на це не вистачає. Щоби продовжувати підтримку, потрібне або збільшення капіталу, або державна гарантія».

“Нашого капіталу не вистачить на проєкти, які вже подані. В одному банку портфель на 1–1,2 млрд грн”

“Можливі два варіанти рішення: або збільшення капіталу, або надання державної гарантії.”

“Це нонсенс — мати експортно-кредитне агентство без державної гарантії. У всіх інших країнах вона є.”

“Ми підтримуємо проєкти, в яких немає забезпечення. Саме ми забезпечуємо доступність фінансування за будь-яку ціну.”

“Українська компанія, якщо хоче зберегти позиції на ринку, просто не має іншого варіанту, як виходити на зовнішні ринки.”

“У топ-5 нашого портфеля — експорт продуктів харчування. І ми готові допомагати з експансією на нові ринки.”

“У нас уже був страховий випадок у Нігерії — компанія отримала платіж, але припинила співпрацю з тим контрагентом.”

“Ми навчилися ідентифікувати шахрайські іноземні компанії. Маємо інструменти перевірки — звертайтесь, допоможемо.”