ЕКА завершило інформаційну кампанію вебінаром в American Chamber

24 травня фахівці ЕКА та представники банків-партнерів агентства у програмі підтримки експортерів провели вебінар про доступні можливості фінансової підтримки експорту під час війни для компаній-членів Американської торговельної палати в Україні. Ця зустріч стала завершальною у кампанію інформування бізнес-спільнот, яку ЕКА реалізовувало за підтримки Програми USAID “Конкурентоспроможна економіка України”.

За словами Ігора Олехова, співголови Комітету з питань банківських та фінансових послуг Американської торговельної палати в Україні та партнера CMS Cameron McKenna, наявність підтримки експорту через інструменти ЕКА – довгоочікуваний механізм, через який можна стимулювати розвиток складних галузей економіки в Україні та забезпечити довгострокові інвестиції. “Співпраця з міжнародним бізнесом за наявності експортного фінансування може вийти на новий рівень і буде поглиблюватись. Ці інструменти будуть стимулювати міжнародні розрахунки, міжнародний факторинг, перестрахування ризиків на міжнародному ринку та багато інших механізмів, які традиційно було складно здійснити для українського бізнесу”, – сказав він.

Член правління ЕКА Оксана Очеретяна нагадала, що у світі експортно-кредитні агентства – це установи, які переважно створювалися після другої світової, щоби відновити економіку. “Я тішуся, що ми маємо його вже зараз як інструмент підтримки експортерів у воєнний період, коли вони цього особливо потребують. Зараз наша задача – донести до максимальної кількості експортерів інформацію про можливості, які надає ЕКА спільно з банками. Це тим більше важливо, що вже цього року ми плануємо, окрім страхування банківських експортних кредитів, оновити продукт страхування дебіторської заборгованості, а також створити продукт страхування експортного факторингу та продукти підтримки імпортерів, що купуватимуть українські товари”, – розповіла вона.

Руслан Рохов, радник ЕКА, представив учасникам зустрічі всю лінійку продуктів ЕКА, якими зараз можуть скористатися експортери, а представники банків розкрили нюанси своїх програм та поділилися подробицями реалізації конкретних кейсів.

Євген Панченко, керівник напрямку мікро-, малого та середнього бізнесу Ощадбанку в Київському регіоні розповів про вже погашений експортером з Київщини кредит для виробника харчової пластмаси та плівки на суму 5 млн грн під контракт з Угорщиною, про 15,3 млн грн для сумського виробника ефірних олій під ставку 0% на час дії воєнного стану та Чернівецького меблевика з кредитом на 1 млн грн під поставки у Болгарію. Він також уточнив, що попереднє рішення про видачу фінансування та його розмір може бути прийняте за один робочий день, а період до отримання коштів триває в середньому близько місяця.

Сергій Чигринець, заступник голови Київської обласної дирекції Укргазбанку, розповів про історію участі банку в програмі від самого її старту та засвідчив підвищення загального рівня обізнаності бізнесу про фінансові інструменти для експортерів. За його словами, банк уже видав малому бізнесу 38 експортних кредитів на суму майже 168 млн грн, і навів приклад компанії-виробника смарт-камінів, який релокував виробництво в Чернівці та отримав кредит на 4 млн грн для збереження закордонних партнерів.
Сергій Духовний, заступник керівника департаменту середнього бізнесу Приватбанку, зупинився на відмінностях їхнього продукту, оскільки клієнти мікробізнесу наразі не залучені до програми, і при цьому він має обмеження по сумі на рівні 5 млн грн на клієнта, який повинен мати досвід експорту уже після 24 лютого 2022 року.
Завершили зустріч презентацією свого кейса директор корпоративного бізнесу Райффайзен Банка Руслан Співак та фінансовий директор компанії “Три ведмеді” Євген Букреєв, які пояснили, як можна скористатися підтримкою ЕКА навіть якщо банк компанії не є партнером програми ЕКА.