Навіщо виробник дверей хоче застрахувати в ЕКА всі контракти ЗЕД
Торгівельно-виробнича компанія «Єкатеринославська дверна артель» зареєстрована у 2012 році та вже з 2014-го виготовляла металеві двері власного виробництва. Сьогодні у компанії працює 220 співробітників(не враховуючи мобілізованих працівників), які щоденно виготовляють щонайменше 450 дверних полотен. Виробничі потужності підприємства розташовані у с. Степове, Дніпровського району Дніпропетровської області.
“Наш перший експорт відбувся вже у 2015 році в Молдову, з цим клієнтом ми працюємо і сьогодні, маємо приріст його замовлень втричі, – розповідає власниця бізнесу Юлія Осташева. – Наші двері успішно реалізуються також на ринках Румунії, Литви, Латвії, Сербії, Угорщини, Грузії, Азербайджану, Вірменії та Казахстану“.
Компанія співпрацює не лише з дистрибуторами, але і з закордонними забудовниками та DIY мережами, наприклад KESKO та DEPO. На внутрішньому ринку має в партнерах DIY маркети “ЕПІЦЕНТР К“, “Нова Лінія“, “33 м2“, “Олді“, «Леруа Мерлен», активно розвиває мережу дистрибуції та співпрацю із забудовниками у великих містах.
На конференції Спілки українських підприємців в компанії дізнались про можливість страхування банківського експортного кредиту в Експортно-кредитному агентстві й одразу використали страховку як заставу.
“Зараз всі закордонні клієнти платять лише після перетину товаром кордону України та, відповідно, термін «заморожування» коштів від початку виготовлення замовлення до отримання клієнтом становить від 30 до 90 днів, бо деякі мають ще умови відтермінування платежу. Тому постійно відчувається нестача коштів в обігу, а значить є гостра потреба у доступному банківському фінансуванні“, – говорять в компанії.
Контракт, під який «Єкатеринославська дверна артель» отримала 19 млн грн кредиту в Ощадбанку, застрахованих в ЕКА, був укладений з діючим румунським контрагентом.
“Зараз ми розглядаємо цей напрям як доволі перспективний. Наш клієнт зростає: з обсягу одна фура дверей на місяць вже приріс до 2-3, а також починає активно працювати з локальними забудовниками, які є новим каналом збуту, доволі багатообіцяючим“, – розповідає Юлія Осташева.
Кредит дозволив забезпечувати отримані замовлення матеріалами, навіть якщо їх одночасно надходило по три в один момент.
“Великий плюс, що перший транш відбувся у квітні, це фактично «не сезон» у дверному бізнесі, але ми змогли зберегти робочі місця і забезпечити виробництво замовленнями“, – згадує директорка.
Наразі компанія в процесі узгодження страхування договору ЗЕД в ЕКА для нового клієнта з Сербії.
“3 цим клієнтом працюємо вперше і хочемо мати гарантії платежу. Зараз вже отримали підтвердження рейтингу нашого контрагента, що встановлений Coface, він відповідає вимогам для страхування. Також в планах підключати інші контракти ЗЕД до кредитування і страхувати їх в ЕКА. Особливо це стосується європейських мереж, де термін оплати складає 20-40 днів з моменту отримання товару“, – зазначає Юлія Осташева.