Як виробник гумових технічних виробів вже під час війни збільшив частку продукції на експорт до 80%
Дубенський завод ГТВ виготовляє придверні килимки та інші вироби з гуми, які активно експортує.
“24 лютого ми, як і усі, прокинулися під новини про вторгнення, але наше підприємство не припиняло роботу ні на день, – розповідає Андрій Горецький, виконавчий директор Дубенського заводу ГТВ. – Уже 25-го числа ми провели перемовини із нашими західними партнерами та переорієнтували наш портфель на експорт”.
Частку експорту довелося збільшити доволі суттєво – до 80% від обсягу продукції, переважно великі партії. Підприємство було загалом готове до такого повороту, але вимагало двох-трьох місяців на переорієнтацію.
“Єдиною реальною проблемою була відсутність дешевих кредитних ресурсів, використання яких дозволяло б у цей період сплачувати податки, закуповувати сировину та оплачувати інші поточні виробничі витрати”, – каже Андрій Горецький.
Як розповів начальник управління МСБ Рівненської обласної дирекції Укргазбанку Олексій Філончук, банкіри розуміють, що без додаткової підтримки бізнесу дуже складно просувати свої товари на зовнішніх ринках, а воєнний час створює великі ризики для фінустанов, що робить кредити недоступними для багатьох експортерів. Тому програма підтримки за участю ЕКА, яке страхує ці ризики для банків – дуже своєчасне і грамотне рішення. Скориставшись цією програмою, Дубенський завод ГТВ отримав кредит з дуже вигідними параметрами.
“Навіть у довоєнний період таких умов нам не пропонували”, – зазначив Андрій Горецький.
Підприємство отримало нове життя, бізнес зберіг рентабельність, 210 працівників – свої доходи, а 24 мобілізованих – робочі місця і зарплати.