Руслан Гашев: Я б радив експортерам придивитися до інструментів, які ми пропонуємо

Інформацію про підтримку експорту в усьому її різноманітті та практичні поради для українських виробників, які хочуть вийти на нові ринки та успішно на них конкурувати, отримали учасники конференції “Мій експорт”, організованої Ощадбанком, Новою поштою, Програмою USAID «Конкурентоспроможна економіка України» й Офісом з розвитку підприємництва та експорту.

У своєму виступі голова правління ЕКА Руслан Гашев нагадав аудиторії, що агентство має два ключові напрямки роботи. Перший – бути містком між експортером і банком, який надає йому фінансування для реалізації експортного контракту, а скоро – і на реалізацію інвестиційного проекту під страховку ЕКА від воєнно-політичних ризиків. Другий – дати українському експортеру додаткову впевненість при встановленні контакту з новим зарубіжним контрагентом за кордоном.

Так вийшло, що всі тридцять років існування України як незалежної держави наші експортери не користувалися такими послугами, бо це було недоступно. І їм було дуже важко розвиватися на інших ринках, тому що їхні конкуренти користувалися послугами своїх національних експортно-кредитних агентств. І коли мова йшла про надання товарного кредиту, відстрочки або розтермінування платежу, українські експортери брали ці ризики на себе повністю. А конкуренти передавали їх на  свої національні експортно-кредитні агентства, що дозволяло їм масштабуватися, – пояснив він. – Зараз в Україні уже є Експортно-кредитне агентство, яке успішно працює, і я б радив експортерам придивитися до інструментів, які ми пропонуємо”.

Руслан Гашев також зазначив, що цьогорічна зміна підходів ЕКА до портфельного страхування експортних банківських кредитів уже демонструє позитив: якщо за перші чотири місяці минулого року ЕКА підтримало 401 млн грн експорту, то за аналогічний період поточного –  1,65 млрд грн, а вже у травні ми маємо 2,7 млрд грн.