Як зберегти експорт, коли іноземний покупець нажаханий війною, відмовляється працювати на умовах передоплати – досвід компанії CLIXAR

CLIXAR – бренд одеської сімейної компанії GST, що пропонує комплексні рішення з контролю за власністю клієнтів і запобігання розкрадань: розробку і виробництво високотехнологічних пломб, консалтинг і навчання з підбору та обслуговування пломб, it-системи контролю та обліку пломб.

Компанія – на ринку близько двадцяти років, і на початку 2022 року експортувала продукцію у 80 країн світу, зокрема, в Нігерію, Уганду, Колумбію, Панаму, Узбекистан, Казахстан, Грузію, Азербайджан та країни ЄС, серед відомих партнерів – Socar, Enel, DHL, Central bank of Kenya, Sabesp, GLS, G4S, Coca Cola, SGS.

Уже у 2022 році ми розробили чотири нові продукти: дві роторні пломби, пломбу для індикації шахрайства з лічильниками та поштову пломбу, – розповідають в компанії. – Планували ребрендинг та будівництво нового заводу, який зміг би виробляти 1 мільярд пломб на рік“.

З початком вторгнення бізнес, крім проблем із логістикою,  зростанням вартості доставляння та необхідністю перебудови маршрутів, стикнувся ще й зі зростанням недовіри партнерів та клієнтів до українських постачальників, оскільки суттєво зросла ймовірність невиконання контракту.

Ми проводили постійні перемовини з клієнтами та партнерами, щоби продовжити співпрацю, і спрацювала передусім наша згода на відтермінування платежів та оплату після отримання ними товару“, – каже керівниця відділу експорту Маріанна Кравченко.

Про можливість страхування договорів ЗЕД в Експортно-кредитному агентстві у компанії дізналися в телеграм-каналі, створеному в межах навчання на освітній програмі Export Academy, розробленої Інститутом Маркетингу (Естонія) та Офісом з розвитку підприємництва та експорту.

Перший досвід – страхування відвантаження за контрактом ЗЕД в Нігерію.

Було нелегко, – зізнаються в компанії, – але ми отримали повну підтримку, розібралися у страховому тарифі та його розрахунку, оформленні документів і навіть дістали поради для комунікації з клієнтом про наш намір застрахувати поставку і внесення відповідних пунктів у договір ЗЕД“.

З клієнтом і партнером в Нігерії CLIXAR мав два застраховані договори, один з яких уже успішно завершений, а ще один – з партнером в Узбекистані, також уже оплачений.

Вже найближчим часом CLIXAR планує застрахувати нові експортні угоди, і радить усім українським підприємцям, які працюють на світовому ринку робити те ж саме. 

Страхування наших договорів в ЕКА надавало нам гарантію та впевненість в період очікування платежів і дозволило продовжити співпрацю з клієнтами, які непокоїлися про можливі фінансові втрати“, – зазначила Маріанна Кравченко. В умовах воєнного часу це хороший результат.Новий корпус заводу